NzN

PISARALLA PISIMMӒLLE W FINLANDII

Przejazdy w Finlandii zakończone!
 
          Nasz pierwszy start w fińskich zawodach za nami: pierwszego dnia Kropelka bez problemów przeszła inspekcję techniczną i ruszyła na próbne przejazdy. Co więcej, okazało się, że mamy najlżejszy pojazd spośród startujących zespołów, co było dla nas nie lada wyróżnieniem! 
 
 
          Drugiego dnia przystąpiliśmy do przejazdu mierzonego. Niestety, awaria układu przeniesienia napędu na trzecim okrążeniu zmusiła nas do zakończenia jazdy. Mimo starań całego zespołu, nie zdołaliśmy naprawić tego problemu na czas.
 
           
 
          Na szczęście zawody nie okazały się przez to bezowocne. W ciągu tych dwóch dni mieliśmy okazję rywalizować z zespołami, które osiągały wyniki ponad 3 000 km na 1 litrze benzyny! Było od kogo się uczyć :) Otrzymaliśmy wiele cennych uwag i rad, które pomogły nam opracować kilka modyfikacji i ulepszeń Kropelki. Rezultaty zobaczycie przy następnych startach!
 
           
 
          Przede wszystkim dziękujemy naszemu opiekunowi prof. Januszowi Piechnie za ciepliwość i cenne wskazówki. 
 
 
          Dziękujemy również naszym sponsoram, czyli firmom Arrinera S.A., Carbon Workshop, Ansys, AOC, SymKom, Ecumaster i Techniko za wsparcie merytorycznie i finansowe.
 
 
 
 

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 7

SKAP wziął udział dzisiaj w pierwszej edycji Drivers' World Championship w Londynie. 
Niestety, mimo bycia na prowadzeniu, z powodu awarii instalacji paliwowej, musieliśmy zjechać bez ukończenia przejazdu. Jednakże wszystko wskazuje na to, że już za rok będziemy mieli duże szanse na wygraną. 

Jeszcze raz chwalimy się zajęciem II miejsca w klasyfikacji generalnej w kategorii Urban Concept - Gasoline z wynikiem 256,7 km/l!!!

Chcielibyśmy podziękować przede wszystkim naszemu opiekunowi profesorowi Januszowi Piechnie za pomoc.

Dziękujemy również firmom, dzięki którym udało się osiągnąć sukces, czyliArrinera S.A., Techniko, SymKom, Ecumaster!!!
Składamy też podziękowania dla Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki WarszawskiejPolitechnika WarszawskaSSPW - Samorząd Studentów Politechniki WarszawskiejRada Kół Naukowych PWza wspieranie naszej działalności.

Gratulujemy wszystkim polskim zespołom, czyli Iron WarriorsSmart Power Politechnika ŚląskaShell Eco-marathon Rotor PWSZ KrosnoEco Car PG,Green Arrow - PIAST i Elvic!!! 

 

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 6

SUKCES!! Udało się nam zająć II miejsce w klasyfikacji generalnej w kategorii Urban Concept - Gasoline!!!

PAKS osiągnął wynik 256,7 km/l na trudnym torze(jak widać tylko 5 z 11 zespołów ukończyło przejazd). Co więcej udało się nam dostać do konkurencji Drivers' World Championship, w której to musimy dojechać jak najszybciej na metę, uważając na ograniczony zapas paliwa. Jest to wymagająca konkurencja, ale już mieliśmy okazję brać udział w podobnych przejazdach podczas Shell Eco-marathon Le Mans 2016.

Gratulujemy również Smart Power Politechnika Śląska za II miejsce w kategorii Urban Concept - Hydrogene i kwalifikację do DWC. smiley

Pierwsze przejazdy jutro o 14:30. Życzcie nam powodzenia!

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 5

Wstawiamy relację dopiero teraz, gdyż cały wczorajszy dzień intensywnie pracowaliśmy. Pojawiły się pewne problemy nie do przewidzenia związane ze sterownikiem silnika. Na szczęście, z pomocą Iron Warriors udało się je pod koniec dnia rozwiązać. Dziękujemy za pomoc! 

Dzisiaj od 12:30 będziemy wykonywać przejazdy w ramach zawodów. Będziemy informować o wynikach.

Trzymajcie kciuki! smiley

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 4

Od dzisiaj na teren zarówno zawodów, jak i całego wydarzenia Make the Future London, mogli wchodzić zwiedzający. W znacznej większości była to młodzież z londyńskich szkół. Shell razem z partnerami przygotował wiele atrakcji m.in. bolid F1, silnik z La Ferrari czy gogle VR.

My w tym czasie wykonywaliśmy przejazdy testowe ulepszając naszą strategię przejazdu.
Obecnie pracujemy nad pojazdem i kibicujemy naszym równoległe. 

 

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 3

Zaraz po otwarciu paddocków otrzymaliśmy naklejki za przejście inspekcji technicznej, które umożliwiają nam wyjazd na tor. Następnie nasi kierowcy wzięli udział w oglądaniu toru, co pozwoliło na ustalenie lepszej strategii przejazdu. Tor, zgodnie z wcześniejszymi informacjami, jest szczególnie wymagający ze względu na strome podjazdy i trudne zakręty. Dodatkowo, póki co, pogoda w Londynie nas nie rozpieszcza.

Z chęcią pochwalimy się tym, że ze wszystkich pojazdów biorących udział w tegorocznej edycji zawodów Shell Eco-marathon, PAKS był pierwszym, który wyjechał na tor na terenie Queen Elisabeth Olympic Park w Londynie! Wykonaliśmy kilka okrążeń testowych, co dało nam garść dodatkowych informacji na temat toru, pozwoliło na przetestowanie łączności oraz upewniło nas w przekonaniu, że pojazd jest gotowy do oficjalnych przejazdów.

Jutro kolejny dzień testów. Będziemy na bieżąco informować o wszystkim!

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 2

Dzięki pracy od samego rana udało się nam wykonać kawał dobrej roboty. Dużo czasu zajęło nam czekanie w długiej kolejce do inspekcji technicznej. W tym roku na SEM Europe jest ponad 200 zespołów! Cały czas wprowadzaliśmy kosmetyczne poprawki m. in. poprawienie wydechu. Pod koniec dnia udało się nam przejść całą inspekcję techniczną!

Jest to doskonałe zwieńczenie 10-lecia startów SKAP-u, a tym samym udziału Polski, w zawodach Shell Eco-marathon! W 2006 roku po raz pierwszy wystartowaliśmy w tych prestiżowych zawodach z pojazdem PAC CAR w kategorii Prototype. 

Jutro z rana, po otrzymaniu stosownej naklejki, rozpoczynamy jazdy testowe. Pozwoli nam to na lepsze poznanie nowego, wymagającego toru.

Życzcie nam powodzenia! smiley

Relacja z Shell Eco-marathon 2016 - dzień 1

Dzisiejszy dzień rozpoczął się dla nas bardzo wcześnie, ponieważ nasz samolot do Londynu wylatywał z Warszawy o godzinie szóstej rano. Następnie z lotniska pojechaliśmy prosto na teren zawodów, gdzie dokonaliśmy rejestracji team-u i udaliśmy się do boksów.

Większość dnia minęła nam na przygotowaniu miejsca pracy. Musieliśmy wypakować skrzynie z narzędziami i pojazdem oraz rozstawić cały warsztat. Na szczęście PAKS dotarł na miejsce bez szwanku. Udało nam się też dokonać kilku testów, które napawają nas dużym optymizmem przed jutrzejszą inspekcją techniczną, ponieważ wszystko działało bez zarzutu.

Kolejnym zadaniem, jakie na nas czekało było rozstawienie namiotów i przygotowanie naszego małego obozu, w którym będziemy spać przez najbliższy tydzień, czemu również podołaliśmy smiley

Jutro czeka nas bardzo intensywny dzień. Planujemy pojawić się w padokach z samego rana, żeby jeszcze raz sprawdzić wszystko przed inspekcją.

Cel na wtorek: przejść jak najszybciej inspekcję techniczną. Trzymajcie kciuki!

 

Podsumowanie Shell Eco-marathon Le Mans

Zawody Shell Eco-marathon Le Mans 2016 za nami!

Po bardzo intensywnym tygodniu opuszczamy Francję z drugim wynikiem w klasie Urban Concept - gasoline. PAKS, zgodnie z naszymi oczekiwaniami, po raz kolejny uplasował się na podium zawodów.

Powody do radości dała nam także Kropelka 2.0. Po raz pierwszy w historii projektu udało nam się pomyślnie przejść całą inspekcję techniczną i wyjechać pojazdem na tor. Choć nie wykonaliśmy próby, której wynik zostałby sklasyfikowany, to wiedza zdobyta podczas przejazdu po torze pozwoli nam na wprowadzenie wielu udoskonaleń i poprawek, dzięki czemu na następnych zawodach pojazd powinien być gotowy do bicia rekordów.

Ponadto, w ramach przygotowań do Shell Eco-marathon Europe w Londynie, PAKS brał udział w próbnych przejazdach do Drivers’ World Championship. Uzyskane wyniki napawają nas nadzieją przed wyjazdem do Londynu, gdyż w ostatnim przejeździe nasz pojazd pokonał przeciwników ze znaczną przewagą.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować naszemu opiekunowi prof. Januszowi Piechnie za wsparcie i wyrozumiałość do naszych poczynań. 
Dziękujemy również naszym partnerom firmie Arrinera Automotive S.A., Symkom, ANSYS, Inc. Techniko, AOCEcumasterGtechniq Polska, Neko,Xonix, a także Rada Kół Naukowych PWSSPW - Samorząd Studentów Politechniki WarszawskiejWydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki WarszawskiejPolitechnika Warszawska, bez wsparcia których nie udałoby nam się wystartować w zawodach.

 

Relacja z Shell Eco-marathon Le Mans

Od wczoraj świętujemy, ponieważ po wielogodzinnych zmaganiach Kropelka pomyślnie przeszła całą inspekcję techniczną i po raz pierwszy ruszyła na tor.

Był to wielki sukces tego już zgoła 3-letniego projektu. W tym czasie PAKS po raz kolejny zajął 2 miejsce w kategorii Urban Concept Gasoline, uzyskując szacowany wynik 217,3 km na litrze, co na tak wymagającym torze jest świetnym wynikiem.

Dodatkowo już 2 dzień bierze udział w przygotowaniach do nowej konkurencji - Shell Drivers World Championship. Doświadczenie i wiedza z minionych dni z pewnością zaprocentują w przyszłości i pozwolą na bicie kolejnych rekordów. Wyczekujcie pełnej relacji z zawodów już wkrótce!

 

Strona 1 z 4

WSPIERAJĄ NAS

Partner Technologiczny

Współpraca

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.

stat4u
Joomla templates www.joomlashine.com