NzN

KROPELKA 2.0.

Aktualności

 
 
 

PAKS

Opis projektu

Aktualności

 
 
 

PAC CAR Opis projektu

TOYOTA SUPRA Opis projektu

KROPELKA Opis projektu

Urban Concept 2017

Nowy bolid ma zastąpić istniejącego PAKSa (obecny pojazd klasy Urban Concept), który jest bardzo dobrą konstrukcją, jednakże ma już 4 lata i jego potencjał z każdym rokiem maleje. W PAKSie można dostrzec wiele elementów, których usprawnienie przełożyłoby się uzyskanie lepszego wyniku na zawodach Shell Eco-marathon, jednak z powodów technicznych nie wszystko da się poprawić bez naruszania konstrukcji. Właśnie dlatego KN SKAP zdecydowało się otworzyć nowy projekt.

UC17 ma być innowacyjną konstrukcją, która połączy w sobie zalety PAKSa z technologiami przyszłości. Pozwoli to przełamać nowe, nieosiągalne obecnie bariery ekstremalnie niskiego zużycia paliwa. Obecny rekord PAKSa to 376,46 km na jednym litrze paliwa, z nową konstrukcją celować będziemy w zdecydowanie lepszy wynik.

Podczas procesu projektowania główny nacisk położymy na kształt nadwozia pojazdu. Ma ono zapewnić niespotykany w samochodach miejskich niski opór aerodynamiczny i małą masę pojazdu. Nowy bolid ma ważyć aż o 30% mniej od obecnego! Natomiast unikalna konstrukcja silnika hybrydowego zapewni możliwie wysoką sprawność.

W celu uzyskania niskiego oporu powietrza pojazd zostanie zaprojektowany w oparciu o komputerowe metody CAD/CAE oraz algorytmy optymalizacji aerodynamicznej. Niską masę  osiągniemy dzięki użyciu materiałów kompozytowych m.in. włókna węglowego oraz technologii lotniczych. Pojazd ma być lekki także dzięki stworzeniu tzw. konstrukcji samonośnej, czyli takiej, w której elementem nośnym jest poszycie pojazdu (w przeciwieństwie do konstrukcji ramowej, gdzie elementem nośnym jest wewnętrzna rama, zaś poszycie nie przenosi żadnych obciążeń).

Nowy silnik hybrydowy ma składać się z jednego silnika spalinowego oraz dwóch silników elektrycznych zamontowanych w kołach. Inteligentny układ elektroniczny będzie kontrolować układ napędowy zapewniając najwyższą możliwą wydajność w każdym momencie jazdy.

Dodatkowym atutem w UC17 będzie autorski system telemetrii, który pozwoli na bieżące monitorowanie stanu pojazdu oraz kierowcy. Dane takie jak prędkość, przeciążenia, ciśnienia kół, jakość pracy silnika czy nawet tętno kierowcy dostarczą bezcennych informacji, które bez wątpienia przyczynią się do poprawy wyniku. Żeby uświadomić sobie, jak istotne jest zbieranie takich informacji, wystarczy spojrzeć na przykład Formuły 1, gdzie jest monitorowanych około 250 parametrów jazdy bolidu!

UC17 ma być bezkonkurencyjny na zawodach Shell Eco-marathon. Co ważniejsze, udział w procesie projektowania i budowy nowego pojazdu pozwoli studentom poznać technologie, które będą odgrywać znaczącą rolę w samochodach przyszłości oraz wykształcić inżynierów, którzy będą mieli odwagę podejmować wyzwania.

 
 
 
 
 

WSPIERAJĄ NAS

Partner Technologiczny

Współpraca

Odwiedza nas 34 gości oraz 0 użytkowników.

stat4u
Joomla templates www.joomlashine.com