NzN

KROPELKA 2.0.

Aktualności

 
 
 

PAKS

Opis projektu

Aktualności

 
 
 

PAC CAR Opis projektu

TOYOTA SUPRA Opis projektu

KROPELKA Opis projektu

Zawody "Formula SAE Italy

W dniach 14-17 września odbędą się zawody „Formula SAE Italy”. W projekcie Formuła Student nasze Koło odpowiedzialne było m.i. za zaprojektowanie, zoptymalizowanie oraz wykonanie poszycia bolidu wraz z elementami aerodynamicznymi. Dodatkowo SKAPowicze wspierali działania przy jednostce napędowej. Już wkrótce dowiemy się jak ten nietypowy bolid sprawował się na włoskim torze!
Więcej informacji o projekcie znajdziesz na stronie www.wutracing.pl oraz na Facebooku.

Postępy prac nad Kropelką

Prace nad Kropelką nabierają tempa. Niedawno pisaliśmy o nowym silniku, a dzisiaj nieco informacji o pozostałych komponentach:

 

 

Czytaj więcej: Postępy prac nad Kropelką

Postępy prac nad silnikiem Kropelki

Garść wiadomości oraz rendery prosto od zespołu konstruującego nowy silnik spalinowy do Kropelki:

 

Projekt zdecydowanie posuwa się do przodu! W ubiegłych tygodniach byliśmy zajęci obliczeniami i projektowaniem koła zamachowego oraz układu dolotowego. Ostatecznie ustaliliśmy geometrię rozrządu i kształt komory spalania, a także pomyślnie rozwiązaliśmy wiele napotkanych problemów.

 

Trwają prace nad szczegółami wału korbowego i geometrią krzywek. Równolegle wykonujemy symulacje CFD przepływu czynnika roboczego przez silnik i procesu spalania. Szczegóły już niebawem!

Czytaj więcej: Postępy prac nad silnikiem Kropelki

Postęp prac przy Kropelce

Zawody SEM 2013 dopiero w maju, a przy Kropelce praca wre. Chcemy tak udoskonalić pojazd, aby poprawić obecny wynik, czyli 659 km na 1 litrze paliwa. Trwają prace projektowe nad układem przeniesienia napędu,  piastami i półosiami, układem hamulcowym i innymi, których nie sposób tu wymienić..

 

W ubiegłym tygodniu odbyły się konsultacje na Wydziale Inżynierii Materiałowej na temat wykonania polimerowych opon w pojeździe.

Na ukończeniu są prace przy hamowni do silnika, w styczniu w planach jest laminowanie.

 

Więcej szczegółów niebawem!

Postęp prac nad nowym silnikiem do Kropelki

Wakacje się skończyły, a prace nad silnikiem trwają. Staramy się jak najszybciej przeprowadzić wszystkie obliczenia, aby do końca grudnia przygotować kompletną dokumentację silnika i móc rozpocząć wykonywanie części. Przed wakacjami udało się ustalić główne wymiary silnika, sposób sterowania i zasilania paliwem, rozwiązanie układu rozrządu i rodzaj smarowania silnika.

 

Zapraszamy do lektury ...

Czytaj więcej: Postęp prac nad nowym silnikiem do Kropelki

Projekt nowego silnika do Kropelki

Ruszyły prace nad projektem własnego silnika do Kropelki! Będziemy regularnie informować Państwa o postępach. Zapraszamy do przeczytania i komentowania pierwszego newsa.

 

Projekt nowego silnika do Kropelki

Studenci z różnych wydziałów Politechniki Warszawskiej połączyli siły w celu zaprojektowania oraz wykonania nowego silnika spalinowego do napędu pojazdu o minimalnym zużyciu paliwa „Kropelka”, startującego w corocznych zawodach Shell Eco-Marathon. Obecnie pracujący w Kropelce silnik to zmodyfikowana jednostka produkowana seryjnie. Fabryczne kryteria optymalizacyjne takich silników to niski koszt masowej produkcji, duża moc oraz odporność na złe warunki użytkowania (praca „na zimno”, paliwo o małej liczbie oktanowej itd.). Skutkiem tego jest wykonanie części w technologii odlewanej i w postaci nierozbieralnych zespołów, duże straty mechaniczne wynikające z pracy przy znacznych prędkościach obrotowych, nadmierne chłodzenie (powodujące straty ciepła) i spore luzy pomiędzy tłokiem a tuleją, utrudniające zatarcie tłoka.

Czytaj więcej: Projekt nowego silnika do Kropelki

Postęp prac - kwiecień 2012

Trwają intensywne prace nad zakończeniem projektu hamowni silnikowej dedykowanej pod silnik do Kropelki. W dalszym ciągu w stopniu bardzo zaawansowanym prowadzone są prace nad wykończeniem elementów do formuły student. Zawody Shell Eco Marathon 2012 zbliżają się wielkimi krokami, a pojazd Kropelka wkracza w ostateczną fazę pracy. Wkrótce pojawią się zdjęcia z postępu prac.

Testy PAKSa na Stadionie Narodowym

W ostatni weekend wyciągnęliśmy PAKSa na Stadion Narodowy w Warszawie! Pakowanie zaczęliśmy z samego rana, a gdy już skończyliśmy szybko udaliśmy się na miejsce docelowe, aby przeprowadzić dokładne testy i próbne przejazdy. Testy przebiegły nadzwyczaj pomyślnie i dały nam wiele cennych wniosków, które pomogą nam w poprawie wyniku na SEM 2015. Trzymajcie kciuki! smiley

Galeria zdjęć z testów PAKSa

Projekt 'Napęd hybrydowy w pojeździe miejskim PAKS' ukończony!

Po długotrwałych pracach informujemy, że zakończony został projekt hybrydyzacji napędu pojazdu PAKS sfinansowany z grantu Generacja Przyszłości!
Dla przypomnienia, pojazd hybrydowy PAKS, polega na umieszczeniu dwóch rodzajów napędu do jednego pojazdu miejskiego. Cykl jazdy w warunkach miejskich polega na symulacji ruszania, przejazdu oraz hamowania. Tak też wygląda to na międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon, gdzie pojazdy miejskie poruszają się w warunkach zbliżonych do warunków, w których samochody osobowe poruszają się na co dzień między światłami, korkami, czy innymi pojazdami.

Czytaj więcej: Projekt 'Napęd hybrydowy w pojeździe miejskim PAKS' ukończony!

PAKS po testach silnika!

W środę wreszcie udało się uruchomić silnik spalinowy do pojazdu miejskiego PAKS. Potestowane zostały różne moduły CDI silnika oraz wzmacniacz iskry. Kierowca mógł sprawdzić swoje umiejętności i panowanie nad pojazdem. Sprawdzono również nowoczesne akumulatory które pozwoliły nam obniżyć wagę pojazdu o ponad 2,7 kg! Dziękujemy firmie WAMTECHNIK za wsparcie i wykonanie profesjonalnych pakietów. Planujemy jeszcze szereg modyfikacji przed zawodami także na pewno damy z siebie wszystko aby uzyskać jak najlepszy wynik. Trzymajcie za nas kciuki!

Strona 1 z 4

WSPIERAJĄ NAS

Partner Technologiczny

Współpraca

Odwiedza nas 39 gości oraz 0 użytkowników.

stat4u
Joomla templates www.joomlashine.com